Rovers

Algemene informatie

Rowans hebben het zelf voor 't zeggen. Ze maken samen plannen. Bepalen hun eigen avontuur. Daarom is geen dag hetzelfde. Van grote projecten pionieren tot yoghurt paintball , van weerwolven tot spijkerslaan , van kampvuur in Kroatië tot afzien op de Ourthe... Never a dull moment. Geen dag hetzelfde Onmogelijk?  Abseilen, kanovaren, primitief kamperen, dagje strand en lekker stappen in dezelfde vakantie. Je eigen mok uit berkenhout hakken..Niks is onmogelijk. Bij rowans blijft het niet bij plannen maken. Plannen zijn er om uitgevoerd te worden.

Rowans groep foto

Organisatietalent

Plannen maken is één. Samen plannen uitvoeren is twee. Het vraagt organisatietalent. Je moet er voor praten en luisteren, en besluiten nemen. Maar organiseren valt te leren. Want rowan ben je gelukkig niet in je eentje. Een opkomst maak je met z’n tweeën en met hulp van de begeleiding. Ook heeft de Rowangroep en voorzitter, secretaris en penningmeester. Aan de hand van vergaderingen leid je eigenlijk je eigen groep.

Begeleiding

Rowans zijn oud en wijs genoeg. Leiding heb je niet meer nodig. Begeleiding kan nog wel handig zijn. Van begeleiders mag je dus best wat verwachten. Niet dat ze je bezighouden. Geen voorgekookte activiteiten. Wel dat ze je net dat laatste zetje geven.

Samen

Zoals gezegd, rowan ben je niet in je eentje. Je zou wel eens dikke maten kunnen worden. Samen uit, samen thuis. Samen plannen maken, samen de handen uit de mouwen steken. Samen feesten, samen opruimen. En samen super toffe dingen beleven!

Zomerkamp

Ook het zomerkamp organiseer je zelf. De Rowans gaan vaak naar het buitenland . Geen kleinigheid. Wel avontuur. Op pad met je rugzak. Wildkamperen waar dat kan. Zwerven in Zweden. Zeilen in Zeeland , hiken door de heuvels van Denemarken en cultuur snuiven in Berlijn . Allemaal al gedaan door Rowans met veel plezier!

Verjaardagen

Ballonetjes