Bevers

Elke zaterdagochtend schalt het door het bos: “Het liefst lekker hard anders hoor je het niet!” Dat zijn de bevers. Als je weet waar je op moet letten kun je ze spotten in hun natuurlijke habitat, het Wageningse bos.

De Bevers zijn de jongste speltak van scouting, ze zijn vijf tot zeven jaar oud. De opkomsten zijn van 10:00 tot 12:00 op zaterdagochtend. Tijdens de opkomsten zijn de kinderen altijd druk in de weer met spellen, creabea, koken op echt vuur, basale outdoortechnieken, natuurbeleving, drama en nog veel meer. De bevergroep van Scouting Die Wiltgraeff Wageningen is een groep van twintig kinderen en acht leiding, die samen de natuur ontdekken, op elkaar leren letten en vooral heel veel plezier hebben!

Ook hebben de bevers twee keer per jaar een kamp. In de zomer is het bever zomerkamp, dit duurt een weekend en het is altijd in een ander scoutinggebouw. Heel spannend! In de herfst is het groepskamp, hier zijn alle groepen van Scouting Wageningen bij. Dit zorgt altijd voor een grote gezellige warboel, waarbij de bevers vaak nogal worden verwend door de oudere kinderen. We maken er samen altijd weer een groot feest van!

Jelte (Belmonte Scouts)

Olaf (Stam)